söndag 9 oktober 2016

                              Arbetsschema för vecka 41
Ämne
Klart
Förmåga
Målen!
Hjälp av Efi
Läxa beroende på arbetsinsats
Matematik
Gemensamt genomgång på kap 1. Tal i decimalform/tusendelar
Jämföra decimaltal
Öva hemma!
Fråga om du inte förstår!!!!




Utmaningar/Välj bland förmågorna
Träna metod
Ord &begrepp
Problemlösning
Spela kommunicera

Jobba hemma minst en sida i matteboken.
Extra utmaningar
S.26-28 Träna mera
s.29-30 Fördjupning
Svenska
Kamratbedömning enligt matris i förståelse av substantiv, adjektiv och verb.

Lgr11:
Skriva berättande texter



SO/Samhällskunskap
Kunskapskoll/Arbete och pengar
Gemensamt genomgång på kap.2 Kommunikation och information




NO kap.2 Kroppen
Kunskapskoll kap.2 kroppen/quiz
Målen med kap.3 våra sinnen
Hörseln och örat
Hur kan vi höra?




Engelska/Jobba med boken happy samt workbook.
Vi läser och översätter texten/ Fashion Now
Talk about your own fashion show
Kunskapskoll/Self test- unit 2 på torsdag den 13/10

Jag förstår och kan läsa minst en av texterna på unit 2 Fashion.
Jag kan samtala om mode och beskriva vad jag och andra har på sig.
Jag kan läsa instruktioner på engelska och följa dessa.

Glöm ej veckans ord s. 14 & 15


Lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...