söndag 2 oktober 2016

                            Arbetsschema för vecka 40
 Planera i din veckoplanering din vecka utifrån arbetsschemat.
Ämne
Klart
Förmåga
Målen!
Hjälp av Efi
Läxa beroende på arbetsinsats
Matematik
Gemensamt genomgång på kap 1. Tal i decimalform/hundradelar
Öva hemma!
Fråga om du inte förstår!!!!




Utmaningar/Välj bland förmågorna
Träna metod
Ord &begrepp
Problemlösning
Spela kommunicera

Jobba extra hemma om du känner att du ligger efter
Svenska
Genomgång:
Substantiv/konkret & abstrakt
Verb/huvudverb & hjälpverb
Adjektiv kompareras
Vad är en replik?
Dags att skriva - spänning …

Lgr11:
Skriva berättande texter



SO/Samhällskunskap
Vi jobbar vidare med s.64-73
Vad arbetar vi med i Sverige?
Framtidens arbete/ nya yrken/betala skatt
Samhällets pengar




NO kap.2 Kroppen
Avsluta kap.2
Har du koll på kroppen nu?




Engelska/Jobba med boken happy samt workbook.
Vi läser och översätter texten/ Fashion Then
Extra – unit 2/ Make your own fashion show

Jag förstår och kan läsa minst en av texterna på unit 2 Fashion.
Jag kan samtala om mode och beskriva vad jag och andra har på sig.
Jag kan läsa instruktioner på engelska och följa dessa.

Glöm ej veckans ord s. 12 & 13 samt öva på a/an och do/does till den 6/10


Lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...