söndag 10 september 2017


Hej,

Veckan har gått otroligt fort och vi har hunnit starta upp ordentligt.

Eleverna fick en fördjupande genomgång i matte och gissa vad? Det räckte med bara två dagars undervisning av mig och Carina för att eleverna ska kunna ställa upp och räkna multiplikation med tvåsiffriga tal. Jag känner mig så stolt och ser framemot att fortsätta i samma takt.

Vecka 37 fortsätter vi med kapitel 1/de fyra räknesätten och jobbar vidare med multiplikation och division. OBS! föräldrar se till att era barn tränar på multiplikationstabellen. De går i sexan och utan att kunna multiplikationstabellen är det omöjligt för eleverna att fortsätta arbeta vidare i matteboken.

I svenska gick vi igenom vad en novell är och eleverna fick läsa olika noveller. Det är ett gemensamt tema som både åk 5 och åk 6 ska arbeta med några veckor framåt. Vi kommer att avsluta med att eleverna ska få skrivna egna noveller som de ska sedan redovisa för klassen.

SO blev också en succé, eleverna fick arbeta i grupper och visa att de har koll på tiden genom att göra en tidslinje och placera olika händelser under rätt tidsperiod. Väldigt roligt och givande för alla.

Jag vill påminna er om föräldramötet på måndag den 11/09 kl.17.30. Jag hoppas att alla kommer. Glöm inte att det är vår sista föräldramöte.  Ni kommer även att få skriva på ett kontrakt för att era barn ska kunna ta med sig hem Ipad.
Viktigt
Frånvaron ska anmälas till Dyar på expeditionen. Det blir fel när andra elever kommer fram och informerar mig om kompisens frånvaro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...