söndag 28 januari 2018

Vecka 4….

har varit en väldigt bra vecka och vi har jobbat på som vanligt.

På NO har vi lärt oss mycket om hur ett barn blir till samt om puberteten.

På So har eleverna haft prov på judendomen och väntar på sina resultat. Sedan kommer de att få öva på det som gick mindre bra.

I matematik har vi jobbat med att räkna med kombinatorik samt kunna visa hur man räknar med hjälp av bilder.

I svenska har både jag/Efi, Carina Davidson och Carina Sterby haft en introduktionslektion om dem Nationella prov i svenska. 

Den 6/02 är det dags igen och det är viktigt att även ni föräldrar pratar med era barn och får de att förstå att dem NP är som en vanlig svenska lektion och inget mer.
Viktigt att veta att eleverna får ta med sig en vattenflaska, festis, frukt och någon smörgås.

Vi har också börjat jobba med argumenterade texter och eleverna har fått träna att skriva en argumenterade text om valfritt ämne.
Vi har även haft besök av våran rektor Carola och eleverna har fått berätta lite om deras arbete med poetiska texter. De redovisade sina dikter för carola och det var verkligen imponerade. Bra jobbat åk 6!

Vecka 5 blir en vanlig jobba på vecka.
På tisdag den 30/02 är det dags för en koll på multiplikationstabellen.
Vi satsar på att bli klara med kapitel fyra för att sedan kolla upp vad vi kan.

Viktigt:

Den 14/2 är det dags igen för elevernas utvecklingssamtal.
Jag kommer att skapa en tabell med olika tider samt era namn. Jag kommer att utgå från förra terminens tider och jag hoppas verkligen att alla kommer.

Det är era barns sista utvecklingssamtal och eran närvaro i cirka 20 min är jätteviktigt.

Föräldrar, ni måste anmäla frånvaro när era barn bli borta från skolan. Gör ni inte det då är det ogiltig frånvaro som gäller.

Jag vill också att ni ser till att era barn kommer till skolan i tid. Det har varit en del förseningar på morgonen vilket är ej bra med tanke på att eleverna missar all viktig information om dagen, alltså uppstarten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...