fredag 20 januari 2017

                                                      Fredag igen.....
Och vilken bra vecka jag har haft tillsammans med mina elever. Vi har hunnit jobba med väldigt mycket och det på grund av att vi har haft lektioner i helklass. Nästa vecka blir det samma då det blir schemabryt, eleverna kommer inte att ha någon slöjd eller bild.

Vi har börjat arbeta med medeltiden och jag är imponerad av elevernas deltagande. Det glädjer mig att se att de verkligen börjar förstå vikten med målen/ kunskapskraven utifrån läroplanen. Som det ser ut  kommer historia och geografi bli våra favoriter framöver.

Eleverna  har haft No förhör och det gick bra för majoriteten  i klassen. Dags att börja med kapitel 5 kemi och miljö ännu en spännande kapitel som bland annat handlar om människans påverkan på miljön.

I matte jobbar vi med med tal i bråkform och decimalform. Vi har som mål att minst jobba med tre sidor under varje lektionstillfälle. Eleverna har fått en extra matteläxa som ska lämnas in på måndag den 23/01.

För mer information se aktuell arbetsschema för v.4.

Ha en trevlig helg önskar vi i klass 5a!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...