söndag 13 november 2016

                                        Veckobrev                                     

V.45
Klass:5a
Centralskolan

Tiden går jätte fort och det är bara fyra veckor kvar till jullovet.
Det har varit en ganska bra vecka med små undantag. Vi har jobbat på riktigt bra efter vårat arbetsschema och det vi inte hunnit bli klara med, eleverna har fått i läxa. Det är bland annat extra unit 3 i engelskan.

Jag ville bara påpeka att när eleverna är borta från skolan så är det jätte viktigt att ni föräldrar informerar mig eller Diyar på skolexpeditionen.
Det är också jätte viktigt att ni föräldrar pratar med era barn om att passa tider.  Jag har ett antal elever som kommer jätte sent  på morgonen.

Den 10/11 åkte jag tidigare från skolan och eleverna fick tydliga instruktioner på vad de skulle arbeta med. Trots det fick jag reda på av Igor att det var jätte pratigt i klassrummet och de flesta hade svårt att följa enkla instruktioner.
Jag får höra ibland av andra lärare att om jag är inte med eleverna har de svårt att sköta sig. Det känns därför extra viktigt att informera er om den situationen så att ni har en seriös diskussion med era barn.
Det är inte ok att behöva vara borta och bli orolig över deras beteende. Notera att detta gäller inte majoriteten av eleverna men det är ändå bra att alla ni föräldrar är medvetna om det.  I onsdags däremot var det majoriteten som inte skötte sig.

De är jätte duktiga elever som är i ständig utveckling men ibland faller dem tillbaks till det gamla och det vill jag absolut inte. Jag har pratat med de och tydliggjort reglerna men fortfarande jag behöver eran stöd.

För mer information om våra ämne se aktuell arbetsschema för vecka 46.
GLÖM EJ: Öva det som du känner dig otrygg med.
Föräldrar, gå igenom det era barn behöver hjälp med utan att belasta de.
Gå alltid igenom barnens  arbetsschema.
Ni kan nå mig på 070 43 83 212
efi1211@hotmail.com
eftyhia.tsavitaroglou@edu.sigtuna.se
Vänligen
Eftyhia Tsavitaroglou
Igor Marinkovic.
Sjukanmälan till Dyar på skolexpeditionen: 08-591 268 00

(ring varje dag om ni inte uppger antalet dagar från början)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...