söndag 6 november 2016

                            Arbetsschema för vecka 45
         
        Planera i din veckoplanering din vecka utifrån arbetsschemat.
Ämne
Klart
Förmåga
Målen!
Hjälp av Efi
Läxa beroende på arbetsinsats
Matematik
Introduktion på kap. 2/Längd, area & Symmetri
Öva hemma!
Fråga om du inte förstår!!!!




Utmaningar/Välj bland förmågorna
Ord &begrepp
Träna metod
Problemlösning
Spela kommunicera

Jobba hemma minst en sida i matteboken.

Svenska
Självskattning/Kompisrespons
Bearbeta/förbättra/renskriv din berättelse.
Rita illustrationer till din text.

Lgr11:
Skriva berättande texter



SO/Samhällskunskap
Vad är en kommun?
Vem bestämmer i kommunen?
Vem bestämmer i Sverige?
Jobba vidare med skol/klasstidningen

Lgr.11
Beslutsfattande och politiska idéer.
Demokrati
Val/ Partier i Sverige
Riksdag och regering



NO kap.3 Våra sinnen
Hjärnan och nervsystemet
Sömnen
Faror för hjärna och nervsystem

Kunna förklara vilka våra sinnen är och hur de fungerar/ Se s. 45 i grundboken


Engelska/Jobba med boken happy samt workbook.
Jobba med extra- unit 3/A walk in London
Vi läser och översätter texten/ At the zoo på Kap.3
Öva på det som du känner dig osäker på med hjälp av en lärkompis.

Jag förstår och kan läsa minst en av texterna på Unit 3 London
Jag kan visa vägen för någon och ta emot en vägbeskrivning.
Jag kan använda minst 6 oregelbudna verb korrekt.
Jag förstår när någon pratar om vad de har gjort.
Jag kan berätta vad jag eller någon annan har gjort.
Jag känner till något om London.

Glöm ej veckans ord s. 20 & 21
Extra utmaning/Extra Unit 3
Lycka till!
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...