söndag 13 november 2016

     
      

Arbetsschema för vecka 46







Planera i din veckoplanering din vecka utifrån arbetsschemat.
Ämne
Klart
Förmåga
Målen!
Hjälp av Efi
Läxa beroende på arbetsinsats
Matematik

Jobba vidare med s. 40

Area

Olika trianglar

Öva hemma!
Fråga om du inte förstår!!!!




Utmaningar/Välj bland förmågorna

Ord &begrepp

Träna metod

Problemlösning

Spela kommunicera

Jobba hemma minst en sida i matteboken.

Svenska

Jobba vidare med din berättande text

Rita illustrationer till din text.

Lgr11:

Skriva berättande texter

Glöm ej Efis matris för självskattning!!



SO/Samhällskunskap

Visa vad du tycker!

Så var det förr

Jobba vidare med skol/klasstidningen

Lgr.11
Beslutsfattande och politiska idéer.

Demokrati

Val/ Partier i Sverige

Riksdag och regering



NO kap.3 Våra sinnen
Frågor och svar om droger.

Vad är en drog? /Varför använder människor droger?

Vad är narkotika?

Kunna förklara vilka våra sinnen är och hur de fungerar/ Se s. 45 i grundboken


Engelska/Jobba med boken happy samt workbook.

Gå igenom varandras läxa/extra unit 3 och ge respons. Vad behöver kompisen träna på? Hur gjorde du?

Vi läser och översätter texten A Busy Day

Öva på det som du känner dig osäker på med hjälp av en lärkompis.

Jag förstår och kan läsa minst en av texterna på Unit 3 London

Jag kan visa vägen för någon och ta emot en vägbeskrivning.

Jag kan använda minst 6 oregelbudna verb korrekt.

Jag förstår när någon pratar om vad de har gjort.

Jag kan berätta vad jag eller någon annan har gjort.

Jag känner till något om London.

Glöm ej veckans ord s. 22 & 23

Extra utmaning/Extra Unit 3

Lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...