måndag 18 december 2017

Vecka 50-51


Och det är bara två dagar kvar för oss i vår gamla skola...

Oj, vad tiden går snabbt och ändå mycket vi har hunnit göra.

Vecka 50 har varit en bra vecka, vi har haft mycket att göra och jobbade för fullt med det sista. Eleverna hade prov i religion och No/rörelse och konstruktion. Vi avslutade kapitel tre i matematik boken med en till genomgång och diskussioner i grupper och i helklass. Efter det introducerade Carina och jag bingel för eleverna.

Obs! det är jätteviktigt att era barn övar matte på bingel under jullovet. Bingel är en digital övärld/hjälpmedel där eleverna får träna sina färdigheter i matte på ett roligt och motiverande sätt. Bingel är individ anpassad och med det menar jag att programmet anpassar sig till elevernas prestationer. Dessutom så är bingel kopplad till våra läromedel och framförallt matte.

 I fredags var det dags för lite avkoppling. Vi avslutade vår sista vecka med en fest för alla oss på mellanstadiet. Det var verkligen jättekul.
Idag måndag, packade vi det sista inför flytten till nya skolan.
Imorgon tisdag kommer vi jobba med bingel och sammanfatta och utvärdera hela terminen.

På onsdag är det dags för en liten fest för mig och mina elever. Eleverna får gärna ta med sig något hemifrån om de önska sig det.
Sedan är det julavslutning kl.17.30 på skolgården och det är viktigt att alla är där! Jag skulle vara väldigt tacksam om vi samlas kl.17.15 i klassrummet för att avsluta terminen tillsammans. Efter det går vi ute, rektorn ska hålla tal och vi avslutar med lite sånger.

Obs! Jag skickade ut ett brev angående flytten! Mycket viktigt att ni läser detta!
Vi ses på onsdag!

Jag önskar alla en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...