Arbetsschema för v.6
Ämne
|
Klart
|
Förmåga
Målen!
|
Hjälp av Efi
|
Läxa beroende på arbetsinsats
|
Matematik
Jobba
med kapitel 3 Tal i bråkform & decimalform
Gemensamt
avslutning och sammanfattning av kapitel 3
Förberedelse
inför förhöret
Träna
mera
Fråga
om du inte förstår!!!!
|
|
Utmaningar/Välj
bland förmågorna
Ord &begrepp
Träna metod
Problemlösning
Spela kommunicera
Mål för kapitel
Tal i bråkform
Att räkna ut en del av antal
Att jämföra tal i bråkform
Samband mellan tal i bråkform och decimalform
|
|
Jobba hemma minst en sida i matteboken.
|
Svenska
Hur gick det med dikteringen? Jobba med kamratbedömning
Fånga
förmågan
Informationssökning & källkritik
Olika typer av källor
|
|
Lgr11:
Eleven kan söka, välja ut och sammanställa information
från ett avgränsat urval av källor och för då välutvecklade resonemang om
informationens användbarhet.
|
|
|
SO/Historia/Geografi om Norden.
Medeltiden/Hur
folk levde
Fest och nöjen
Digerdöden
Medicin, magi och mirakel
Geografi om Norden
Vi bor på norra halvklotet
Solen styr klimatet
Vatten finns i olika former
|
|
Historia/Lgr.11
Använda en historisk referensram:
tolkningar av
tidsperioder, händelser, gestalter, kulturmöten och utvecklingslinjer
Konsekvenser samhällsförändringar och människors
levnadsvillkor och handlingar
Beskriva, förklara och se samband
utvecklingslinjer inom kulturmöten, migration,
politik och levnadsvillkor
Använda historiskt källmaterial: granska, tolka och
värdera källor
Geografi/ tre kunskapsområden som vi
ska jobba med.
Livsmiljöer
Geografins metoder, begrepp och arbetssätt
Miljö, människor och hållbarhetsfrågor
|
Efis matris
|
|
NO / Kemi och miljö
Metaller
Kan du nu?
Vi sammanfattar kapitel 5
|
|
Du ska kunna: ge
exempel på vad vi behöver energi till
Förklara atomernas kretslopp och vad
som menas med att ingenting försvinner, allt finns kvar.
Ge exempel på några grundämnen.
Berätta om ämnens tre faser
Ge exempel på
en kemisk reaktion
Ge exempel på ämnen som an lösas i
vatten
Ge exempel på några basiska och några
sura ämnen
Veta hur
människan påverkar miljön med kemiska ämnen
Ge exempel på hur kunskaper i kemi kan
lösa problem
Berätta vad som händer med vårt avfall
och våra sopor och ge exempel på hur vi kan ta hand om dem
|
|
Öva på begreppen på s. 83 i grundboken.
|
Engelska/Jobba med boken happy samt workbook.
Vi läser och översätter Uncle Michael´s Magic
Grammatik du lär dig: Do not- does not
Läs igenom målen
Öva på det som du känner dig osäker på
med hjälp av en lärkompis.
|
|
Jag förstår och kan läsa minst en av
texterna på Unit 5 Ireland
Jag kan minst 6 ord om natur/landskap
Jag förstår hörövningen
Jag förstår när någon beskriver hur landskapet ser ut
Jag vet hur jag
använder don´t / doesn´t
Jag kan förklara vad jag tycker om och
vad jag inte tycker om
Jag känner till något om Irland
|
|
Glöm inte att fortsätta träna extra på två
oregelbundna verb i veckan.
Veckans ord på torsdag den 9/02 s.32-33.
Lycka till!
|
måndag 6 februari 2017
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...
-
Vi lärare på mellanstadiet 4-6 vill hälsa er elever välkomna till ett nytt läsår. Nu är det dags för skolstart igen! Vi hoppas att ni ha...
-
Hur många av er gör era känslor till poesi? Det handlar ju om att vara i kontakt med sina känslor. Det är det vi i åk 6 har gjort under vec...
-
Vecka 22 hann vi med jätte mycket, många redovisningar, väldigt mycket geografi om världen samt engelska. Så är vi framme på vår näst ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar