Arbetsschema för
vecka 22
Planera i din
veckoplanering din vecka utifrån arbetsschemat.
Ämne
|
Klart
|
Förmåga
Målen!
|
Hjälp av Efi
|
Läxa beroende på arbetsinsats
|
Matematik
Vi
fortsätter att gå igenom provet på kapitel 3-5
Extra
uppgifter
Arbeta
EPA
Fråga
om du inte förstår!!!!
|
|
Utmaningar/Välj
bland förmågorna
Ord &begrepp
Träna metod
Problemlösning- behöver
tränas mer
Spela kommunicera
|
|
.
|
Svenska
Fånga
förmågan!
Förklarande
text
Tummen upp
Kartläggning tillsammans med varje elev.
|
|
Lgr11:
Eleven kan skriva olika slags texter med tydligt
innehåll och välfungerande struktur samt god språkvariation (…) Eleven kan
söka, välja ut och sammanställa information från ett avgränsat urval av
källor och för då välutvecklade resonemang om informationens användbarhet.
Sammanställningarna innehåller
välutvecklade beskrivningar, egna formuleringar och god användning av
ämnesspecifika ord och begrepp.
Genom att kombinera text med olika
estetiska uttryck så att de samspelar på ett ändamålsenligt och effektivt
sätt kan eleven förstärka och levandegöra sina texters budskap.
|
|
|
SO/ /Geografi om Norden & världen.
Geografi om världen-
Jobba vidare med breddgrader och jordens 9 större hav.
|
|
Geografi/ tre kunskapsområden som vi
ska jobba med.
Livsmiljöer.
Geografins metoder, begrepp och arbetssätt.
Miljö, människor och hållbarhetsfrågor.
|
|
|
NO / NTA-Kemiförsök
Träna inför kunskapskollen
Kunskapskoll på onsdag den 31/05
|
|
Du ska kunna: ge exempel på vad vi
behöver energi till.
Förklara atomernas kretslopp och vad
som menas med att ingenting försvinner, allt finns kvar.
Ge exempel på några grundämnen.
Berätta om ämnens tre faser.
Ge exempel på en kemisk reaktion.
Ge exempel på ämnen som an lösas i vatten.
Ge exempel på några basiska och några sura
ämnen.
Veta hur människan påverkar miljön med
kemiska ämnen.
Ge exempel på hur kunskaper i kemi kan
lösa problem.
Berätta vad som händer med vårt avfall
och våra sopor och ge exempel på hur vi kan ta hand om dem.
|
|
|
Engelska/Jobba med boken happy samt workbook.
Måndag: Lektion med Carina. Tisdag & Torsdag:Unit 9 Music samt unit 10 Festivals.
Exempel på
fraser och ord du lär dig: I like this song. Can
you play the song? Do you want to be a singer? You must be more talented than
the rest. You have to work harder. She`s the best!
Did you get a Valentine´s Day card?
We celebrate St George´s Day on 23rd of
April. Nirvana day is a Buddhist festival.
Grammatik du lär dig: Komparation
av adjektiv.
Did/did
not
Läs
igenom målen
|
|
Jag förstår och kan läsa minst en av texterna i unit
9 och 10 Music & Festivals
Jag kan beskriva någon/något och göra jämförelser.
Jag kan de tre reglerna på hur man komparerar
adjektiv.
Jag kan minst 15 adjektiv och kan komparera dem.
Jag kan skriva kort till andra.
Jag kan läsa min egen text högt för andra.
Jag förstår hörövningen.
Jag kan använda did/didn`t i frågor och svar.
Jag kan nämna minst tre högtider man firar i de
engelsktalande länderna.
|
|
Lycka till!
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar