söndag 12 mars 2017

                           
           
Arbetsschema för vecka 11   

Planera i din veckoplanering din vecka utifrån arbetsschemat.

Ämne
Klart
Förmåga
Målen!
Hjälp av Efi
Läxa beroende på arbetsinsats
Matematik
Kap.4  Koordinatsystem och proportionalitet.

Jobba fram till s.109

Vi avslutar kapitel 4 med gemensamt genomgång och förbereder oss inför förhöret.

Fråga om du inte förstår!!!!




Utmaningar/Välj bland förmågorna
Ord &begrepp
Träna metod
Problemlösning- behöver tränas mer
Spela kommunicera

Mål för kapitel 4
Negativa tal
Koordinatsystem
Proportionella samband
Proportionalitet som graf

Jobba hemma minst en sida i matteboken.

Läxa  12
Proportionalitet.

Svenska
Fånga förmågan!

Läsa faktatexter

Extra: Tummen upp- Lekparken-Instruktion

En sommardag- Ordklasser



Lgr11: Eleven kan läsa skönlitteratur och sakprosatexter för barn och ungdomar med mycket god flyt genom att använda lässtrategier på ett ändamålsenligt och effektivt sätt.

Genom att göra välutvecklade sammanfattningar av olika texters innehåll och kommentera centrala delar med god koppling till sammanhanget visar elever mycket god läsförståelse.   




SO/Historia/Geografi om Norden. Medeltiden

Mikael går igenom med oss morfo och i Movie.

Vi börjar jobba med digitalt berättande.

Geografi om Norden
Nordens länder- Norge


Historia/Lgr.11
Använda en historisk referensram: tolkningar av tidsperioder, händelser, gestalter, kulturmöten och utvecklingslinjer

Konsekvenser samhällsförändringar och människors levnadsvillkor och handlingar

Beskriva, förklara och se samband
utvecklingslinjer inom kulturmöten, migration, politik och levnadsvillkor

Använda historiskt källmaterial: granska, tolka och värdera källor

Geografi/ tre kunskapsområden som vi ska jobba med.

Livsmiljöer

Geografins metoder, begrepp och arbetssätt

Miljö, människor och hållbarhetsfrågor
Efis matris
& LPP

NO / Kemiförsök
Kemi omkring oss.
Säkerhetsregler

Du ska kunna: ge exempel på vad vi behöver energi till

Förklara atomernas kretslopp och vad som menas med att ingenting försvinner, allt finns kvar.

Ge exempel på några grundämnen.
Berätta om ämnens tre faser
Ge exempel på en kemisk reaktion

Ge exempel på ämnen som an lösas i vatten

Ge exempel på några basiska och några sura ämnen

Veta hur människan påverkar miljön med kemiska ämnen

Ge exempel på hur kunskaper i kemi kan lösa problem

Berätta vad som händer med vårt avfall och våra sopor och ge exempel på hur vi kan ta hand om dem


Engelska/Jobba med boken happy samt workbook.
Vad hade du svårt med på kap.1-5?

Vad behöver du träna på för att uppnå alla mål på kap.1-5?

Läs igenom målen

Öva på det som du känner dig osäker på med hjälp av en lärkompis.



Träna extra på all grammatik på kapitel-5.


Lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är det bara två dagar kvar innan vi skiljs åt… Det är otroligt hur fort tiden går! De flesta av eleverna har jag haft sedan åk ...