Arbetsschema för vecka 11
Planera i din veckoplanering din vecka utifrån arbetsschemat.
Ämne
|
Klart
|
Förmåga
Målen!
|
Hjälp av Efi
|
Läxa beroende på arbetsinsats
|
Matematik
Kap.4
Koordinatsystem och proportionalitet.
Jobba
fram till s.109
Vi
avslutar kapitel 4 med gemensamt genomgång och förbereder oss inför förhöret.
Fråga
om du inte förstår!!!!
|
Utmaningar/Välj
bland förmågorna
Ord &begrepp
Träna metod
Problemlösning- behöver
tränas mer
Spela kommunicera
Mål för kapitel 4
Negativa tal
Koordinatsystem
Proportionella samband
Proportionalitet som graf
|
Jobba hemma minst en sida i matteboken.
Läxa 12
Proportionalitet. |
||
Svenska
Fånga
förmågan!
Läsa
faktatexter
Extra: Tummen upp- Lekparken-Instruktion
En sommardag- Ordklasser
|
Lgr11:
Eleven kan läsa skönlitteratur och sakprosatexter
för barn och ungdomar med mycket god flyt genom att använda lässtrategier på
ett ändamålsenligt och effektivt sätt.
Genom att göra välutvecklade
sammanfattningar av olika texters innehåll och kommentera centrala delar med
god koppling till sammanhanget visar elever mycket god läsförståelse.
|
|||
SO/Historia/Geografi om Norden. Medeltiden
Mikael går igenom med oss morfo och
i Movie.
Vi börjar jobba med digitalt
berättande.
Geografi om Norden
Nordens länder- Norge
|
Historia/Lgr.11
Använda en historisk referensram: tolkningar av
tidsperioder, händelser, gestalter, kulturmöten och utvecklingslinjer
Konsekvenser samhällsförändringar och människors
levnadsvillkor och handlingar
Beskriva, förklara och se samband
utvecklingslinjer inom kulturmöten, migration,
politik och levnadsvillkor
Använda historiskt källmaterial: granska, tolka och
värdera källor
Geografi/ tre kunskapsområden som vi
ska jobba med.
Livsmiljöer
Geografins metoder, begrepp och arbetssätt
Miljö, människor och hållbarhetsfrågor
|
Efis matris
& LPP
|
||
NO / Kemiförsök
Kemi omkring oss.
Säkerhetsregler
|
Du ska kunna: ge exempel på vad vi
behöver energi till
Förklara atomernas kretslopp och vad
som menas med att ingenting försvinner, allt finns kvar.
Ge exempel på några grundämnen.
Berätta om ämnens tre faser
Ge exempel på en kemisk reaktion
Ge exempel på ämnen som an lösas i vatten
Ge exempel på några basiska och några sura
ämnen
Veta hur människan påverkar miljön med
kemiska ämnen
Ge exempel på hur kunskaper i kemi kan
lösa problem
Berätta vad som händer med vårt avfall
och våra sopor och ge exempel på hur vi kan ta hand om dem
|
|||
Engelska/Jobba med boken happy samt workbook.
Vad
hade du svårt med på kap.1-5?
Vad
behöver du träna på för att uppnå alla mål på kap.1-5?
Läs
igenom målen
Öva på det som du känner dig osäker på
med hjälp av en lärkompis.
|
Träna extra på all grammatik på kapitel-5.
Lycka till!
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar